Zomertijd: help jezelf weer in slaap!

Het is weer zomertijd! Dat betekent dat we weer kunnen genieten van lange zomeravonden. Maar het betekent ook dat we een uurtje korter slapen en opnieuw moeten wennen aan ons slaapritme. Geen wonder dat het verzetten van de zomertijd bij veel mensen hand in hand gaat met slaapproblemen en stress.
Als je weer even moet wennen aan de nieuwe tijden dan zijn deze tips wat voor jou!
Ga eerder naar bed!
Het klinkt logisch maar om vermoeidheid tegen te gaan kun je het beste minimaal een week een uur eerder naar bed gaan en dit langzaam wat afbouwen. Hierdoor went je lichaam langzaam aan de zometijd.
Eet jezelf slaperig
Sommige voedselbronnen hebben het effect dat ze je slaperiger maken. Dit zijn volkoren producten zoals brood of crackers. Maar ook bananen, dadels en kwark helpen je om lekker te slapen.


Sport niet te laat
Wanneer je laat in de avond sport maak je je lichaam actief. Probeer dus minimaal 4 uren tussen je sportsessie en het slapen te houden.
Laptops of tv
Dit is wat moeilijker in praktijk te brengen maar het kijken naar computerschermen of tv schermen kan je langer uit je slaap houden. De lichtbronnen zorgen ervoor dat je lichaam minder stoffen aanmaakt om te gaan slapen. Dus wanneer je erg vermoeid bent kan het helpen lekker retro een boekje te gaan lezen!

3 thoughts on “Zomertijd: help jezelf weer in slaap!

  1. Leuke tips! Ik had gisteren ook wel een beetje last van 'het uurtje minder'. Maar nu hebben we gelukkig wel weer de heerlijk lange zomeravonden die er aan zitten te komen 🙂

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *