Tips om genoeg water te leren drinken

Water is een onmisbare voedingsstof voor het lichaam. Het staat aan de basis van het stofwisselingsproces, het maakt de transport van voedingsstoffen mogelijk en regelt ook de lichaamstemperatuur. Om alle processen goed te laten verlopen wordt aangeraden om ongeveer 2 liter water per dag te drinken. Toch halen veel mensen de twee liter per dag niet. Het gevaar is dat je lichaam dan gedehydrateerd raakt. Dit wordt merkbaar door het ontstaan van een doffe huid, slap haar en vermoeidheid.
Ik had eerder ook moeite om voldoende water binnen te krijgen, maar het is een kwestie van jezelf laten wennen te drinken en beter te luisteren naar je signalen van je lichaam!



o         Eet fruit met veel sap zoals appels. Ze hebben een lekkere bite en ze bieden je smaak, maar ook flink wat vocht.
o         Drink bij je ontbijt een glas water met citroensap. Hoe later je ‘s ochtends begint met drinken, hoe minder je vaak ook drinkt op een dag. Smeer ‘sochtends je keel dus.
o         Wissel af met verschillende drankjes. De twee liter vocht per dag hoeft heus niet alleen water te zijn. Ook (kruiden)thee of sap zijn goede alternatieven.
o         Eet maaltijden waarin veel vocht zit zoals soep of muesli met yoghurt of melk.
o         Maak een gewoonte ervan om een flesje water bij je te hebben. Zo wordt water drinken een stuk toegankelijker.

Als je dit begint te doen merk je dat een paar glazen water of thee per dag een stuk gemakkelijker zullen gaan.

13 thoughts on “Tips om genoeg water te leren drinken

  1. Citroensap vind ik wel een goed idee, dat ga ik proberen.
    Maar ik zou niet zo snel zeggen dat sap een goed alternatief is, want de meeste sappen zijn een bom van suiker en kleurstoffen etc.
    Versgeperst lijkt mij het beste, maar zelfs dan mis je de vezels.

    Groetjes,
    Selina

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *