Goede voedsel combinaties

Het combineren van verschillende soorten voedsel is niet alleen belangrijk voor een lekkere smaak. Sommige groentes zijn namelijk extra gezond wanneer je ze combineert met een andere. Lees mee welke combinaties het gezondst zijn.
Tomaten en Avocado’s
Tomaten zijn rijk aan het antioxidant lycopeen. Deze stof werkt als een natuurlijke beschermer tegen schadelijke UV straling. Ook verminderd het de kans op kanker en hart aandoeningen. Lycopeen wordt beter door het lichaam opgenomen wanneer dit wordt gecombineerd met ‘gezonde’ vetten zoals die in avocado’s voorkomen.
Groentes die rijk zijn aan vitamine C en vitamine C
In donkergroene groentes zoals kool, sla of spinazie komt veel ijzer voor. De ijzer wordt beter door het lichaam opgenomen wanneer je deze combineert met producten die rijk zijn aan vitamine C. Dit zijn bijvoorbeeld sinaasappels, citroenen (eigenlijk alle citrusvruchten) of paprika’s.


 

Kurkuma en zwarte peper
Kurkuma is een heel heilzaam en gezond kruid. Het bindt ‘slechte’ stoffen, zoals zware metalen, bij elkaar en voert deze af. Verder werkt het als een antioxidant. Het vermindert schadelijke invloeden door UV straling en vrije radicalen.
Door kurkuma te combineren met zwarte peper wordt de werking met vele malen versterkt.

1 thought on “Goede voedsel combinaties

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *