Gezonde paasbrunch

Morgen is het Pasen! Niets is leuker dan met familie of vrienden samen de dag te starten met een paasontbijt of paasbrunch. Hierbij wat inspiratie om een paar gezonde en lekkere gerechtjes op de ontbijtafel te zetten.
Dit ontbijt bevat alle elementen voor een gezonde en verantwoorde start van de dag: eiwitten, koolhydraten, vezels, vitaminen en mineralen.

Gekookte eieren (die je kunt beschilderen voor een nog mooiere feesttafel!) zijn een gezonde en lekkere keuze. Eieren bevatten eiwitten en vitamine A, B, D en E en veel mineralen. De kooktijd voor een zacht eitje is 4 a 5 minuten en voor een hardgekookt ei ongeveer 8 minuten.

Volkoren broodjes zijn perfect om je gekookte eitje mee te eten. Ze geven je een goede bron aan vezels. Je lichaam heeft ongeveer 30 gram vezels per dag nodig.

De fruitsalade bestaat uit mango, druiven, banaan en kiwi. Samen bieden ze vrijwel alle vitamines van A tot E. Maak er een lekkere dressing bij van honing en citroensap.

Tot slot eet ik graag deze ‘smushi’ als ontbijt: roggebrood met gerookte zalm. Snij de roggebrood in kleine reepjes. Besmeer ze met griekse yoghurt of creme fraiche. Leg daarna wat zalmplakjes op het roggebrood en garneer met verse bieslook.

3 thoughts on “Gezonde paasbrunch

Leave a Reply to Vintagirie Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *