Snelle gezonde lunch met een avocado en chili con carne wrap

In mijn vorige artikel plaatste ik een recept voor chili con carne met pompoen. Ik maak vaak een grote pan chili con carne, zodat ik later in de week er nog een paar keer van kan eten.

Dit snelle lunch recept tovert de chili con carne om naar een gezonde en lekkere lunch. De enige ingredienten die je verder nodig hebt zijn volkoren wraps en avocado. Gebruik het liefste volkoren wraps, deze bevatten meer vitamines en vezels dan gewone wraps. Avocado is voedzaam en bevat veel vitamine E.

Wat heb je nodig?

  • 5/6 el Chili con carne (zie recept hieronder)
  • 1/2 volkoren wraps
  • 1 avocado
  • Koriander naar smaak
  • Geitenkaas naar smaak

Hoe maak je het?

  1. Heel simpel: verhit de wrap in een koekenpan zonder olie. Verwarm de chili con carne in een aparte koekenpan.
  2. Hol de avocado uit met een lepel en snij de avocado in dunne plakken.
  3. Vul de wrap met chili con carne, avocado, koriander en geitenkaas.

Eet smakelijk!

 

Recept voor chili con carne:

 

  • Snij sukade lappen in kleine stukjes en schroei deze dicht in hete olie in een grote pan. Draai het vuur zachter en voeg een flinke scheut heet water toe. Laat het vlees zachtjes pruttelen voor anderhalf uur.
  • Fruit een gesnipperd uitje in een pan tot de ui glazig en zacht is. Bak de laatste minuten ook fijn gesneden knoflook mee.
  • Voeg tomatensaus toe aan het vlees. Voeg ook de uit, knoflook en de specerijen toe: foenegriek, nootmuskaat, chilipeper en paprikapoeder. Laat het geheel nog een half uur sudderen.
  • Voeg vervolgens de kidneybonen, mais, paprika en verse stukjes tomaat toe. Kook dit nog een paar minuutjes mee. Breng op smaak met peper en zout.

 

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *