Gevulde paprika met couscous (vegetarisch)

 

 

Een gezond idee voor de lunch is deze gevulde paprika met couscous, geitenkaas, dadels, rucola en lenteui. Dadels geven een gezonde boost van ze bevatten grote hoeveelheden vitamine B en vitamine A, magnesium, calcium, foliumzuur en ijzer. Rucola en lenteui zijn ook rijk aan vitamine C en kalium.

Het recept is in minder dan 10 minuten te maken!

 

Wat heb je nodig (voor 2 gevulde 1/2 punt paprika’s).

  • 1 puntpaprika (gehalveerd)
  • 1 theeglas couscous (gedroogd)
  • 10 dadels
  • 4 lenteuitjes (fijn gesnipperd)
  • 1 handje rucola
  • geitenkaas naar smaak
  • Olijfolie
  • Citroensap
  • zout en peper

Hoe maak je het?

  1. Breng water aan de kook. Schenk de couscous uit het glas in een grote kom. Giet vervolgens 2 glazen kokend water op de couscous. Zorg dat alle couscous is bedekt en laat het kokende water zijn werk doen.
  2. Snij de pitten uit de dadels en snij de dadels fijn. Hak ook de rucola fijn.
  3. Wanneer de couscous na 2 minuten is geweld, roer de korrels los met een vork. Breng de couscous op smaak met een scheutje olijfolie, citroensap, peper en zout.
  4. Meng vervolgens de fijngesnipperde lente ui, de fijngehakte rucola en de dadels door de couscous.
  5. Leg de paprika helften op de borden en schep het couscous mengsel erin. Garneer met stukjes geitenkaas naar smaak.

Geniet ervan!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *