Tips voor een gezond paasontbijt

Op Pasen is niets leuker dan je dag te beginnen met een lekker paasontbijt met familie of vrienden. Vandaag een paar tips om een lekker en gezond ontbijt samen te stellen.
Broodsoorten
Varieer met brood op Pasen. Hoewel we geneigd zijn om wit brood of witte pistoletjes te eten kun je ook kiezen voor de volkoren variant. Een betere keuzen want het aantal calorieën in volkorenbrood ligt flink lager. Daarbij bieden ze je veel voedingsvezels. Kies bijvoorbeeld voor meergranen brood (wel de volkoren variant), notenbrood of zuurdezembrood. Uiteraard is een Paasstol niet weg te denken tijdens het Paasontbijt. Hoewel het brood zelf niet zo veel voedingsstoffen levert zit het vol met rozijnen en krenten. Deze bevatten antioxidanten en zijn ook lekkere smaakmakers.


Fruit!
Niets is lekkerder dan tijdens je ontbijt fruit te eten. Vaak schiet dit op reguliere dagen erbij in, dus vul je fruitbalans op Pasen eens aan! Serveer bijvoorbeeld bessen of frambozen of eet een beschuitje met verse aardbeien. Lekker en gezond! Een glaasje versgeperste jus maakt het ontbijt helemaal af.
Eieren
Eieren zijn met Pasen natuurlijk niet weg te denken. Er gaan wel eens negatieve verhalen over eieren rond. Zijn ze een gezonde keuze? Jazeker! Hoewel eieren een bron zijn van cholesterol bevatten ze ook vrijwel alle mogelijke vitamines (A, B, D en E). Daarbij zijn ze ook een bron van ijzer, kalium en calcium. Klik voor meer informatie hier.
Traditioneel gezien worden eieren met Pasen gekookt gegeten. Dit is ook een gezonde keuze want wanneer je een ei bakt krijg je veel meer calorieën binnen door de vetten uit de olie of boter.
Eet smakelijk en fijne Paasdagen!

5 thoughts on “Tips voor een gezond paasontbijt

Leave a Reply to Vic Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *